wat is een goede brandwerende kluis of box?

Ik wil graag een kluis vullen met een externe harde schijf, dagboeken en fotoboeken en brieven die me dierbaar zijn. Voor het geval er brand uit mocht breken. Ik kan het dan makkelijk zelf meenemen.....of als ik niet thuis ben dat het niet verbrand.

Nou staat er bij sommige boxen "tot 30 of 60 minuten brandwerend"? wat houdt dat nou precies in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een klus is tegen diefstal en weegt over het algemeen niet zo zwaar en kan je met bouten aan de vloer vast zetten en een brandkast is tegen brandschade maar die zijn meestal erg zwaar en neem je niet zomaar even onder je arm mee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30 tot 60 minuten:
Dat je er niks aan hebt als de brandweer je huis gecontroleerd laat afbranden.
Plaats de kluis tegen een zijmuur van je huis, daar zijn de temperaturen lager en de brandweer kan de plek van de kluis misschien koelen met water. Als je zekerheid wilt kan je beter een 2e harddisk op een andere locatie leggen.
Van brieven kan je digitale foto's maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://sentrysafe.nl/arachna/NL/335/brandwerende-kluizen
KIjk ook naar het grote verschil tussen papier en data dragers.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja alleen brandwerend is leuk. Maar men vergeet dat brandwerend niet betekent dat de kluis ook meteen waterdicht is. Bluswater + HDD = R.I.P Een kennis van mij haar huis is afgebrand. Er stonden 2 dossier kisten met plastic handvaten in de deksel de kisten zelf waren van metaal. Stond niet op de verpakking dat ze brandwerend waren. Toch zijn alle foto's en papieren die daarin zaten bewaard gebleven. De handvaten waren verdwenen, weg gesmolten. De inhoud was in tact. Maar wel kletsnat. Verder is er uit het huis niets gered.

Antwoorden (2)

Kluizen.nl
http://www.kluizen.nl/brand-inbraakwerende-kluizen

Kier hier een beetje rond.
Als de kluis ongeveer 30 uur bloot is gesteld aan vuur zal de inhoud kans hebben op verbranding.

Dit verschilt natuurlijk.
Warmte kan verschillen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30 tot 60 minuten brandwerend wil zeggen dat je spullen in de kast nog volledig in takt zijn nadat de kast 30 of 60 minuten in de volle vlammen heeft gestaan.